Kortina


A KORTINA színházi nevelési programjainkat TAMOP támogatással valósítottuk meg, és 2013-ban indítottuk, melyben 8 oktatási intézmény több mint 1300 tanulója – 4-18 éves korig- vett részt a foglalkozásokon-előadásokon.

Olyan élményalapú tanulási formákat kínáltunk, melyek elszakadnak a hagyományos iskolai módszerektől, új lehetőségeket nyitnak meg az ismeretelsajátításban és az önismeretben egyaránt.

meskete_markuszinhaz

A művészeti nevelés formái a következők voltak:

Beavató-bábszínházi előadások: Egy tanulási folyamat, mely megismerteti a résztvevőkkel a színház nyelvét. Beavat a színház világába, működésébe, és megtanít látni, olvasni az apró jeleket, szimbólumokat. A jelek, mint az előadás során használt fények, hangok, jelmezek, díszletek, bábok, gesztusok és megszólalások, történetek egy nagy rendszerré állnak össze (Csongor és Tünde, A helység kalapácsa, Kathputli).

Drámajáték: A program egy színházi előadásból és egy aktív részvételre épülő feldolgozó részből állt. A foglalkozásokon erkölcsi, életkori, társadalmi és közösségi problémákat járunk körül a hozzánk látogató fiatalokkal közösen. Ehhez a programunkhoz vendégelőadásokat hívtunk: Káva Kulturális Műhely, Playback Színház.

Sarkantyú: Sajátos nevelési igényű és tanulási nehézséggel küzdő kamaszok támogatása, fejlesztése, közös, kreatív alkotómunka során logopédus és színházpedagógus segítségével.

Nyelvi színtér: A játszó kamasz az idegen nyelvet szerves egészként éli meg. Itt összekapcsolódott a tudás és a tapasztalás. A foglalkozásokat anyanyelvi szakember Wolfgang Siebert vezette (a pszicho-dramaturgia módszerét alkalmazva), és két színházi szakember. A záró foglalkozáson a csoportok egy-egy történetet mutattak be a színpadon, német nyelven.

Meskete: – játszó színház – magyar népmeséink nyomán (120 percben)

Célunk, hogy a XXI. századi, a technikai rohanás és számítógépes világban találjuk meg létjogosultságát a mesei-mítikus világnak, amely hozzásegíthet ahhoz, hogy az egyre szaporodó ismereteinket, életformánkat, természeti és társadalmi környezetünket harmóniába foglaló szemléletet és gondolkodásmódot teremtsünk magunknak. A kiválasztott mese díszleteibe érkezik a vendég aki pillanatok alatt részesévé válik egy történetnek, jelmezbe bújva próbálhatja ki a mese nyújtotta szerepeket. A zene a mozdulat és a szó hatalmával.